Wat is een leuk thema voor een familiefeest?

Ik ben op zoek naar een thema wat voor jong en oud goed te doen is. Het mag van alles zijn, als iedereen er maar aan deel kan nemen.

Eten en drinken en muziek hoef je niet te noemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

thema Oud Hollands.

Met allerlei spelletjes kun je een parcours uitzetten, puntentelling bijvoorbeeld (voor de fun natuurlijk) waarmee een prijs te verdienen is. Bijvoorbeeld Sjoelen, zaklopen, knikkeren, twister (al is dat vast niet OudHollands) of koekhappen ( zie bijvoorbeeld http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/44012-de-leukste-oud-hollandse-spelletjes-uit-grootmoeders-tijd.html)

en dan natuurlijk pannenkoeken en poffertjes eten!

Toegevoegd na 3 minuten:
oh pardon, dat eten was echt een grapje hoor :P

Toch wel leuk trouwens, ik heb tijdens een aantal (familie)feesten poffertjes staan bakken op een tafeltje, met grootmoeders gietijzeren pofferpan op een elektrische kookplaat. Vooral de kinderen vinden het leuk om de bordjes te bepoedersuikeren en rond te brengen met een grote koksmuts op en een roodgeruite theedoek als schortje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Back to the ROOTS... Dus laat ze de meest basale dingen doen op die dag... Dus dagelijkse zaken zonder de dagelijkse hulpmiddelen... Dus geef ze sinaasappels en vraag ze er sap van te maken zonder hulpmiddelen... Zo kun je die dag maken, met die insteek...

En roots is ook "familie"...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sprookjes, kan oma de Ouwe heks spelen, en de kleinkinderen prinsen en prinsesjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zitten ze gelijk goed in hun rol ; )) Maar er zijn leuke dingen mee te bedenken, speurtocht met steentjes route, (klein duimpje), Boogschieten (Willem Tell), snoephuis maken/eten, en iedereen kan het zo gek maken als hij/zij zelf wil. Niet zo'n verkleedtype: ga dan als Gebr. Grimm oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gecompliceerde familie dus.
Parfum maken lijkt me heel origineel,voor alle leeftijden,en beide sexen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest gebruikte oplosmiddel voor de oliën die bij het maken van parfum gebruikt wordt is de vochtvrije zuivere Ethylalcohol. Basisrecept: Hier is één van de eenvoudigste basisrecepten voor zelf thuis parfum maken. De ingrediënten zijn 2 kop water en 1 kop bloesem van een vers gesneden bloem.
Doe een kaasdoek in een kom en laat de randen over de kom hangen. Vul één kopje met bloembloesem naar eigen keuze (lavendel, sering, roos of zelfs Kamperfoelie) en giet het water over de bloemen tot zij volledig onder staan. Dek het toe en laat de hele nacht staan.
De volgende dag pak je de randen van de kaasdoek en druk het vocht eruit in de kom. Het geurende water sudder je zacht in een pannetje tot er veel minder over is. Laat het afkoelen en doe in een klein flesje. Het op deze manier maken van parfum heeft een houdbaarheidsperiode van ongeveer 1 maand. Recept voor een Valentijn liefdes parfum.
Gemakkelijk te maken en echt een exotisch en sensueel aroma. Dit recept kan een favoriet parfum voor je worden.
De ingrediënten zijn:
•3 druppels passiebloem geurolie
•2 druppels ylang ylang geurolie
•3 druppels neroli (oranjebloesem) geurolie
•300ml 70 procent alcohol of wodka
Giet de alcohol in een donker flesje of een kruik. Voeg de oliën toe en goed schudden. Laat 1 week staan. En bewaar op een koele droge plaats. ik heb het even van internet gehaald,want mijn vriendin gaf het antwoord maar die is nu naar bed
Ligt een beetje aan de familie. Maar de laatste keer dat wij dat deden was het natuur. Dus de Franse Ardenne. Niet duur en machtig mooi. Voor iedereen wat, en in de avond gezamenlijk goed eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaamse kermis, een moordpartij koninginnefeest enz enz
Meer tips op de link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn in oktober 2009 naar het museum van de 20e eeuw geweest met de hele familie en het was voor iedereen een succes! (15 personen, jongste 4 jaar, oudste 82 jaar.)
Voor de kleintjes was er een speciale etage (Alice in wonderland) met kijk- en doespelletjes. Verder een feest van herkenning voor de ouderen en ook leuk voor de jongere generatie om te zien hoe snel het leven in ons landje veranderd is!
http://www.museumhoorn.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het circus! Veel mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou van Hollland!

Kinderen: oud hollandse spelletjes
Volwassenen: In Volendamse klederdracht op de foto!
en er zijn spelletjes in overvloed voor volwassenen (er is zelfs een spel : ik hou van holland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens op de site van Landgoed de Biestheuvel er is van alles te doen, keuze genoeg !!

http://www.4feest.nl/html/familiefeest.html