Hoe laad ik een sloep op een trailer?

Bij het te water laten rijd ik de trailer met de wielen vol in het water, zodat de sloep achter iets gaat drijven. Bij het uit het water halen rijd ik de trailer even diep het water in, maar de sloep centreert dan niet goed op de trailer. Moet ik de trailer nog dieper in het water rijden of juist minder diep? Of maakt dat niet uit en centreert de boot nooit uit zichzelf goed op de trailer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (1)

De zij-rollers zouden de boot moeten centreren. Je zou achter op de trailer twee centreer rollers kunnen monteren waartussen de boeg omhoog loopt en daardoor centreert Als je dat niet wil is het idd raadzaam om de trailer minder diep te rijden en de boot er echt op te slepen met de lier. Je moet hem in het begin de eerste kiel-roller moeten meehelpen en daarna volgt de rest vanzelf.