Welke hardloopschoenen zijn geschikt voor beginnende hardlopers?

Ik loop sinds 2 maanden hard, en ben op zoek naar geschikte Nikes. Ik heb gehoord dat Nike Free niet geschikt is. Kan iemand uitleggen waarom niet, en welke wel geschikt zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Asics 'scoort' erg goed! Toen ik begon had ik ze ook (nu overigens nog steeds asics, wel andere dan waarmee ik begonnen ben). Ga voor goed advies eens langs een hardloopwinkel zoals bijvoorbeeld runners world. Zij doen een test en kunnen adh daarvan de beste schoen voor je uitzoeken. Wees voor de prijs niet bang!! Als jij je budget aangeeft, houden zij zich daar aan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet blindstaren op 1 merk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is onmogelijk om op afstand te zeggen welke schoenen voor jouw voeten geschikt zijn. Dat ligt aan de stand van je voeten, je houding in het algemeen, de vorm van je voeten. Een speciaalzaak kan je adviseren. Bij de Runnersworld waar ik kom, hebben ze een klein hardloopbaantje waar je een stukje moet rennen. Ze bekijken daar hoe jij je voeten neerzet. Laat je dus niet beïnvloeden door toffe modelletjes, maar laat je gewoon adviseren.

Het beste antwoord

Asics zijn idd juist voor hardlopen gemaakt en je heel veel types. Ga naar een goeie sportzaak en laat je voeten meten en bepalen wat bij jou voeten en loopwijze past. Zoals bij Intersport etc.