Welke spieren heb je vooral nodig bij boksen?

Om iemand te slaan en om te verdedigen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (2)

vooral u borst spieren en triceps bij het slaan. Echter moeten deze explosief zijn zodat je zeer snel kan slaan. Biceps en rug heb je nodig om snel terug te trekken naar verdediging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al je spieren in je bovenarmen schouder, je moet je armen constant hooghouden voor de verdediging en voor de aanval ook je rug. Om bodyshots op te kunnen vangen natuurlijk ook je abs. Geconditioneerde benen heb je natuurlijk ook nodig om goed te kunnen bewegen en je heupen in te draaien( om hard te stoten) maar het meeste spieren heb je nodig in je bovenlichaam.