wat is het competitiesysteem van nederland bij badminton en hoe gaat de indeling naar niveau?

Ik moet een opdracht maken voor gym over badminton maar vindt het antwoord op deze vraag nergens: Breng het Nederlandse competitiesysteem beknopt (maar dus ook compleet) in beeld. Maak daarbij ook een indeling naar niveau. kan iemand helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Ik weet er wel iets van, maar niet alles... Het meest complete antwoord krijg je denk ik als je even een badmintonclub belt of mailt.

Wat ik wel weet is dat je bij badminton enkel, dubbel of mix kan spelen. Enkel is één tegen één: man-man of vrouw-vrouw.
Dubbelspel is 2 mannen tegen 2 mannen of 2 vrouwen tegen 2 vrouwen.
Wanneer er mix wordt gespeeld spelen er een man en vrouw tegen een man en vrouw.
Bij dubbel staan de partners allebei op hun eigen zijde van het veld: links of rechts van de middenlijn.
Bij mix staat de vrouw altijd voor de man, dus dicht bij het net en de man staat achterin het veld om de verre slagen te halen.

Hoe het precies met de niveau's zit weet ik niet.