Hoe ontspan ik mijn hoofd/nek tijdens buikspieroefeningen?

Ik doe al heel lang aan buikspieroefeningen maar op een of andere manier trek ik het altijd uit mijn nek. Ik heb al heel veel geprobeerd maar niks lijkt te werken. Iemand goede tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
10 jaar geleden
wat voor buikspieroefening doe je? probeer eens de plank. wel eerst naast een spiegel doen, dat je de houding goed hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
niet te lang dezelfde buikspieroefening doen / niet te lang buikspieroefeningen doen die in dezelfde houding gedaan worden. tussendoor de plank doen kan helpen zoals ritsuka zegt
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat kan helpen is de buikspieroefening "omgekeerd" te doen. Een normale oefening is bijvoorbeeld: op je rug liggen, en dan met je bovenlichaam omhoog komen. De omgekeerde oefening is: ga op de grond zitten, zodanig dat alleen je billen en je voeten de grond raken. Je knieën in een hoek van ongeveer 90°. Houd je rug recht en buig achterover, tot je voelt dat je buikspieren aanspannen. Je kunt op die manier naar achteren en weer terug (10x herhalen, pauze, 10x herhalen, pauze, 10x herhalen). Je kunt ook naar achteren tot je niet meer verder kunt, en dan 20 seconden vasthouden. Trillende buikspieren verzekerd, maar geen "optrekken aan je nek" meer.

Het beste antwoord

Wat vaak helpt is naar recht naar boven kijken, omdat je vaak kijkt in de beweeg richting ga je bij de crunches aan je nek trekken. Door naar boven te kijken voorkom je dit.

Werkt dit niet bij jou? Blijf omhoog kijken, maar je schijnbaar zijn die spieren nog nodig om de oefening te kunnen doen. Dus blijf trainen en het komt vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer crunches, twee effectieve oefeningen zijn:

Ga op je rug liggen en doe je gestrekte benen rustig omhoog, waarna je ze nog steeds gestrekt rustig naar beneden laat gaan tot ongeveer 10 centimeter van de grond, en hou dit zo'n tien seconden vol, en doe de oefening dan nog een keer. Laat je voeten niet op de grond komen.

Ga op de grond liggen en leg je handen op de grond of naast je hoofd.
Breng je knieën richting borstkas totdat ze 90 graden gebogen zijn en houd je voeten naast elkaar.
Duw je benen richting het plafond waardoor je heupen van de grond komen en je buikspieren zich spannen.
Laat je heupen weer zakken en herhaal de oefening.
Het is een kleine beweging dus probeer zoveel mogelijk je buikspieren te gebruiken om je heupen de lucht in te krijgen in plaats van ze in de lucht te slingeren en te "cheaten".

Succes!