Is pakketten bezorgen ook een vorm van krachttraining?

Ik bezorg zware dozen, afgewisseld met lichtere pakjes. Heb gemiddeld 80 pakketten per dag. Moet ook vaak in en uit de auto stappen. Is dat ook een soort 'workout'?
Voldoende is het natuurlijk niet, maar zou het helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan het zien als workout, maar krachttraining is het zeker niet. Bij krachttraining kietel je jouw spieren met een gewicht wat je 8 tot 12 keer kan trekken, tillen, buigen etc en dat je binnen die 8-12 keer doorgaat tot falen (in dezelfde serie). Dus krachttraining is het zeker niet, je wordt er wel sterker van hoor, dus wees gerust ;-)

Antwoorden (1)

Natuurlijk, je moet gewichten verplaatsen.
Let er wel goed op dat je wel je rug recht houd met het tellen.
In combinatie met elke keer in en uit de auto stappen is het ook wel wat cardio.

Ik weet niet wat je bedoeld met 'voldoende' en waar het bij zou moeten helpen, maar het telt zeker als een soort workout. Als je het werk al een tijdje doet word het natuurlijk makkelijker, maar je bent in elk geval actief bezig, wat altijd goed is,
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben aan het lijnen en wil graag het jojo effect voorkomen. Ik moet dus zorgen dat ik mijn spiermassa niet kwijtraak. En alle beetjes helpen, toch?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies. Plusje voor het antwoord.
Aanvulling: je moet per dag zeker een half uur tot een uur bewegen, ik denk dat je daar meestal niet aan komt met de activiteit die beschreven wordt. Dus daarom kan er nog wel wat bij (s avonds een blokje om wandelen bijvoorbeeld). En omdat de pakketjes allemaal verschillend van gewicht zijn zit er ook geen duidelijke continuïteit in de 'krachttraining'. Maar natuurlijk telt het mee: je zit niet stil.
Ritsuka
9 jaar geleden
Zolang je zorgt dat je langzaam af gata vallen Muizzy, dan raak je je spiermassa niet kwijt, met die dieten die 1-2 kilo per week beloven wel. Voldoende eiwitten eten is wel aan te raden, probeer te streven naar 100 gram per dag, tot aan 2x je lichaamsgewicht in kg in gram eiwit.
Ritsuka
9 jaar geleden
Voldoende bewegen is inderdaad belangrijk, nu is pakketjes bezorgen beter dan een kantoor baan, maar het is nog steeds wel wat zitten. Lekker wat gaan wandelen, hardlopen, fietsen of zwemmen of zo daarnaast is wel aan te raden ja :)