hadden ze in de 2e wereld oorlog nog geen zwembroeken?

hoi,

ik las in een boek over de 2e wereld oorlog dat er een persoon uit het boek aan kwam in zijn zwempak!(een man) en dat er nog een hele boel achteraan kwam met ook een zwempak aan. hadden ze toen misschien nog geen zwembroek voor de jongens ofzo??

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Nee, in die tijd droegen ze allemaal een badpak. Pas in de jaren '50 is men zich gaan richten op de badmode.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

die waren er niet, dat waren zwempakken inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die waren er niet. Men zag er het nut nog niet van in om voor vrouwen en mannen andere zwemkleding te ontwerpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als men een zwembroek had waren ze van wol

Toegevoegd na 4 minuten:
Pas in de 19de eeuw werd baden een publieke aangelegenheid en werd badmode belangrijk. Eerst bestonden er nog alleen echte pakken voor beide geslachten totdat in de jaren '30 de tweedelige badmode in zwang kwam. Uiteraard onderging ook de badmuts een complete transformatie. De bikini die in 1946 werd gelanceerd was een vooruitgang in vergelijking met de logge, zware, ongemakkelijke gebreide zwempakken uit de jaren '30.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had als jochie van 7 of 8 jaar wel eenzwembroekje. Mijn vader moest het idd doen met een zeer lubberig zwempak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis van zwempak is badkostuum. Daar kun je ook een zwembroek onder verstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, er waren alleen badpakken met bandjes over de schouder, omdat de stoffen toen nog niet zo elastisch waren. Badpakken waren van wol of katoen en werden zwaar en wijd in het water... dan kun je wel begrijpen wat er met een zwembroek zou gebeuren...
(zie het aloude lied 'een broekje in de branding')
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen zwommen dan in kleren of in badpakken.