Zou ik, als slechtziende ooit een parachutesprong kunnen maken? misschien een duosprong?

Ik ben, al vanaf mijn geboorte zwaar slechtziend, maar ik vind kicks zoals een achtbaan geweldig, de kriebels in je buik, de adrenaline die door je lijf giert,... Daarom zou ik ooit graag een parachutesprong maken. Is dat mogelijk voor mij? Ik ga er vanuit dat dat een duo sprong zal zijn, zoals bij de meeste mensen die voor de eerste keer parachute springen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Stichting Oogfonds Nederland en Flying Blind hebben de handen ineen geslagen om die droom te kunnen verwezenlijken. Flying Blind is een initiatief van een groep parachutespringers met de ambitie om blinden en slechtzienden een mooie, grensverleggende ervaring te geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou nog niet durven als ik stekeblind was, maar wel mooi dat het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ogen dicht doen dan zie je niet wat er gebeurd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel erg bedankt!

Andere antwoorden (5)

Een duosprong moet altijd lukken! Ik wens je veel kriebels in je buik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet voor dat je gaat springen eerst een keuring ondergaan of je mag kunnen gaan springen. Maar een tandemsprong mag geloof ik wel omdat je dan "onder toezicht" bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja moet zeker kunnen, een tijd terug waren er zelfs blinde mensen op de ski's.
Heel veel plezier!

Toegevoegd na 1 minuut:
Zag ik op de t.v.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou geen solosprong kunnen maken, omdat je gewoonweg niet goed kan zien waar/wanneer je landt, maar een duosprong moet zeker kunnen lukken, als je genoeg geld hebt tenminste. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt echt wel parachute spingen als je slechtziend bent.

kun je iets goed zien op een afstand van ong. 20 cm van je vandaan?

De hoogte meter is je enige 'tool' die je nodig hebt daarboven.
Die hangt op borsthoogte.

Die vertelt je hoe hoog het is, je instructeur vertelt je op welke hoogte je jouw parachute moet openen.

Hij vertelt je tevens wanneer je de aarde zal gaan raken.

Je kunt zowiezo een tandemsprong maken.
Deze zijn zeer veilig.

Het enige dat je hoeft te doen, is je armen geheel open te vouwen (vleugels) op instructie van je begeleider.

Er is helemaal niets dat jouw adrenaline-zucht hoeft af te remmen in deze!