Waar in Nederland kun je leuk "treinen kijken"?

Ik wil graag weten wat een leuke, overzichtelijke plek is om met kleine kinderen treinen te kijken, eventueel overdekt en waar je iets kunt drinken. Ik woon zelf in Overijssel maar het hoeft niet deze provincie te zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Poet
10 jaar geleden
Station Zwolle ligt voor de hand. Daar komen allerlei richtingen bij elkaar
Poet
10 jaar geleden
Hier zie je de vertrektijden op Zwolle. Dat geeft direct een beeld van de grote treinendrukte daar:
http://www.ovplaza.nl/actuele-vertrektijden/Zwolle
Verder is natuurlijk het Spoorwegmuseum in Utrecht een must voor treinliefhebbende kinderen.
Ook: Madurodam (Den Haag) of Miniworld Rotterdam.
http://www.miniworldrotterdam.com/
Cryofiel
10 jaar geleden
Of Utrecht CS. Als er ergens veel treinen rijden, is het daar. Inclusief goederentreinen en internationale treinen (de City Nightline (of iets wat erop lijkt), de ICE).
tinus1969
10 jaar geleden
Almelo of Hengelo (met doorgaande treinen naar Duitsland). Rustiger: Bad Bentheim (net over de grens), met regelmatig locwissel.

Antwoorden (1)

anneliez