als je op turnen gaat moet je dan lenig zijn ?

heey ik wil heel graag op turnen. maar het probleem is ik ben totaal niet lenig. nu is mijn vraag kan ik ook op turnen als ik niet zo lenig ben xx

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga gewoon eens even een proeflesje meedraaien. Je kan dan al je vragen stellen.
Veel plezier!
Poet
10 jaar geleden
Volgens mij wordt je er juist lenig van
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is wel handig als je op turnen zit en je bent een beetje lenig. Ik zelf zit in de selectie en daar moet je best lenig voor zijn. Ik weet niet of jij ook bij de selectie gaat trainen of bij de recreanten. Maareen beetje lenigheid is altijd meegenomen.

Antwoorden (2)

Natuurlijk kan dat, je zal geen olympisch kampioen worden, maar voor de lol en/of een goed figuur te krijgen is turnen voor iedereen geschikt. Je wordt na een tijdje vanzelf leniger. Gewoon doen dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
okey dank je wel ik ga het zeker ook proberen x
anneliez
10 jaar geleden
helemaal waar, plezier hebben en blijven proberen dan kom je verder dan je nu denkt
Als je lenig bent, zal je wel sneller dingen als bijv. de spagaat aanleren. Maar als je niet lenig bent zal je er hooguit iets langer overdoen. Verder zijn dingen als kracht, uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen ook belangrijk. Dus als je iets minder lenig bent, maar sterker in die andere punten kan je ook ver komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja in die anderen dingen ben ik wel goed haha dank je x