lekker wandelen of een fietstocht...
(power)yoga...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee... Maar elke competitieve sport heeft wel zijn niet competitieve tegendeel...

Sport is inherent gerelateerd aan competitie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fitness. Lekker met je eigen lichaam bezig zijn op je eigen tempo. Of dat nu op een hometrainer is of een loopband maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, dat wilde ik ook zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik houd zelf niet van "beter moeten zijn dan iemand anders" en wil puur voor mezelf sporten. Daarom met fitness begonnen!
Of je bij sportclubs echt niet-competitieve sporten kan vinden weet ik niet, maar als je met 1 of meerdere vrienden samen sport, kan je dat er natuurlijk wel van maken.
Bijvoorbeeld met tennis of frisbee, daarbij kan je bijvoorbeeld samen proberen zo vaak mogelijk over te slaan/gooien, voor ie op de grond valt. En als je beiden te goed bent, waardoor daar geen uitdaging meer in is, het saai wordt, kan je zo ver mogelijk van elkaar af gaan staan of in moeilijke houdingen oid.

En natuurlijk kan je dingen als zwemmen, rennen, fietsen lekker in je eentje doen, of samen en dan naast elkaar blijven ipv een wedstrijd te doen wie er het eerste is.

Toegevoegd na 5 minuten:
http://sport.infonu.nl/diversen/14274-non-competitieve-sport.html Hier staan nog andere manieren om sport non-competitief te maken, zoals een heel grappige manier van touwtrekken (in teams, en zodra 1 team begint te winnen, moet er iemand van dat team naar het andere team)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja , toertochten per kano bv. , toer zeilen ea watersporten.

Naast het al genoemde wandelen kan ook toeren op de (inline) skates.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buitenritten te paard : heerlijk voor zowel het paard, dat eens wat anders ziet dan de staart van z'n voorganger in de manege, als de ruiter, die véél verder komt dan hij te voet zou komen.
Zeilen, roeien, kanoën - gewoon om de wereld vanaf een andere kant te bekijken, en dichterbij alles wat in het riet leeft te komen.
Wandelsport : waar jij het leuk vindt : bossen, heide, duinen, langs de zee. (spiinewebben weg laten jagen)
Dansen, gewoon om te genieten van het bewegen op muziek, en leuke mensen te ontmoeten.
Skiën, waterskiën - omdat je zo lekker hard gaat....
Bijna alles kan je doen omdat je ervan geniet : je kúnt er een wedstrijd-element inbrengen, maar om het leuk te vinden hóéft dat niet : up to you...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aikido. Doel: je eigen evenwicht vinden, te leren van je trainingspartners en hen helpen zichzelf te ontwikkelen.
Er zijn geen wedstrijden of kampioenschappen.

En dan is er ook nog van Nederlandse bodem: Tacoyo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof het niet. Je kunt proberen (desnoods samen) dingen zo goed, vaak ,ver mogelijk te doen. Dan probeer je toch jezelf te verbeteren: competitie
Leren van anderen is jezelf proberen te verbeteren: competitie
Touwtrekken met ledenvan het andere team erin? Je probeert toch de tegenpartij over de streep te trekken, nog steeds competitie dus.
Wandelen, varen etc. Je zult niet na 5 min terugkeren, maar een bepaalde afstand/rondje willen lopen en je gaat ook naar buiten als het geen mooi weer is, dingen die niet altijd even prettig zijn. Dat doe je op jezelf (hoe weinig soms ook) te testen, op de proef te stellen, competitie dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee want elke sport heeft zijn erdevisie
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, body-jam en of zumba!! dat zijn groepslessen en er zit geen wedstrijdelement in, erg leuk om te doen