Wordt je met kettlebell training slanker/atletischer, of kan je er ook spiermassa's mee krijgen?

Hoi allemaal,

Tijdje geleden ben ik gestopt met fitnessen bij de sportschool vanwege contractfout (prijs was hoger dan ze vooraf afgesproken hadden). Dus nu heb ik besloten om thuis te gaan sporten. En met name de kettlebell vind ik wel een interessante methode. Zag op deze site http://kettlebelloefeningen.eu hoe het in zijn werk gaat.

Mijn doel is om meer spiermassa (niet zoals Schwarzenegger) aan te maken, zodat ik er wat voller uitzie en de kleding beter zit. Ik wil absoluut geen gespierde spijker worden. Met gewoon fitness kreeg ik dat aardig voor elkaar. Kan ik dit ook bereiken met kettlebell workouts? Of is het meer iets voor vrouwen die vet willen verbranden en strakkere buik en billen willen.

Hoor graag de ervaringen van jullie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Dat kan met kettlebell, maar dat kan met elke training.
Het ligt aan jezelf, als jij deze training leuk vind en regelmatig uitvoert, dan ga je zeker resultaat zien.
Maar het hangt er vanaf met wat voor gewicht je traint, hoe je de oefeningen uitvoert, of je ze reglmatig uitvoert, en wat je daarnaast doet aan beweging en eten.

Als man kun je denk ik het beste beginnen met een 12 of 15 kg kettlebell beginnen. Kijk wel heel goed hoe je de oefeningen moet uitvoeren, gebruik een spiegel. De kans op blessures is groot.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een 15 kg kettlebell is goed om te beginnen, later kun je uitbouwen.
Je gebruikt en traint je spieren, dan kun je zeker spiermassa opbouwen (als je daarnaast ook genoeg eet)
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie Ritsuka, Ik zal eens op zoek gaan naar een 15 kg kettlebell :-)
Voeding is naast het trainen inderdaad erg belangrijk heb ik gemerkt afgelopen jaar met fitness. Bedankt voor de tips!
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt met elke training resultaat bereiken, het gaat er om dat je het leuk vind en regelmatig doet :)