Kan ik een ketting met een kogel eraan uit Amerika bestellen?

Ik wil graag een kogel ketting van ebay bestellen. Volgens mij is de kogel echt maar er is een gat in gemaakt dus je kunt hem niet meer gebruiken.
Is het legaal om hem te bestellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Het gaat om onklaar gemaakte munitie. En officieel heb een vergunning nodig van de Nederlandse overheid om (onklaar gemaakte) munitie te importeren.

Dus best kans dat de douane lastig gaat doen als dit via de post laat komen. Zonder dat hierbij een import vergunning bij zit of dat niet de juiste papieren erbij zitten.

Als de douane de kogel ziet, dan wordt de kogel in beslag genomen en jij de ontvanger krijgt een boete.

Dus ik zou even een toestemming aanvragen voor dat je de kogel laat komen naar Nederland.