Is het haalbaar om in 5 weken tijd, 2,5 km te kunnen rennen in 9 min?

Vandaag heb ik 2,5 km in 15 minuten gejogd. Nu wil ik over 5 weken mee doen aan een loopwedstrijd van 2,5km. Is het haalbaar om in 5 weken tijd 2,5 km te kunnen rennen in ongeveer 9 minuten? Ik ben 17 jaar en heb een normaal gewicht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
5.1K

Het beste antwoord

Dat is goed mogelijk. Probeer om om de dag te gaan trainen. Start met een snelheid van 5 minuten per kilometer en train op een afstand dat groter is dan de 2,5 km. 4 km. is een mooie afstand hiervoor. Zoals gezegd, start met 4 km. op een snelheid van 5 minuten per kilometer. Telkens wanneer je het binnen de tijd haalt, haal je 1 minuut van de totale tijd af. Op deze manier heb je telkens opnieuw een doel als je gaat lopen. Wanneer je uiteindelijk de 4 km. in 15 minuten kunt lopen, dan kun je normaal gesproken met twee of drie trainingen de 2,5 km in binnen de 9 a 10 minuten lopen. Let wel, 9 minuten is een erg snelle tijd voor 2,5 km als je niet eerder veel getraind hebt. Doorzetten dus!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dit haalbaar is, uw leeftijd speelt in je voordeel, negen minuten is wel een heel scherpe tijd en 15 minuten om de 2,500 is niet echt schitterend. Vermoedelijk heb je nog nooit eerder gelopen.

Als ik van jou was zou ik de komende weken op een afstand van 5 km trainen en de week voor de wedstrijd aan een hoog tempo de 2,5 lopen zodat je weet hoe je moet doseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede beschrijving hier om het op te bouwen.

Dan hoef ik je nog alleen maar mee te geven dat je moet letten op blessures.
je bent niet getraind en wilt heel snel resultaat boeken.

Zorg voor
1. voldoende rust
2. goed schoeisel