zijn de barrels van links vetter dan naar rechts?

een vraag van surfers hier

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen flauw idee waar deze vraag over gaat, maar Van Links impliceert toch een beweging Naar Rechts en heeft dus dezelfde betekenis???
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik begrijp er ook helemaal niets van. Sinds de APK is ingevoerd zijn er toch nauwelijks barrels meer op de weg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh gelukkig. Ik dacht dat ik de enige ben die helemaal niks beprijpt van deze vraag. Surfen met barrels?
Cryofiel
14 jaar geleden
Daar komt nog bij dat ik me afvraag hoe een barrel vet kan zijn. Vet van de olie? Of bedoelt hij 'dik' of 'groot'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het woord "zee" staan. Gaat het niet over boeien misschien?
Cryofiel
14 jaar geleden
Dan heb je nog steeds een probleem. Als je gelijk hebt, moeten we de vraag vertalen in "zijn de boeien van links vetter dan naar rechts?". Daar begrijp ik nog steeds geen hout van. Boeien van links? Boeien naar rechts? Of bedoelt hij dat de linkerkant van een boei vetter is dan de rechterkant? Wat voor vet? Alg-aanslag? Wat is überhaupt links en rechts bij een (ronde) boei die meestal ook nog eens kan draaien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat ik het mis heb...
Cryofiel
14 jaar geleden
Dan is alle hoop gevestigd op pimstyle. pimstyle, hoe lang is het geleden dat je dat hebt gehoord? Jouw dag is vast helemaal goed! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu nog het goeie antwoord! ;)
Cryofiel
14 jaar geleden
Goed, we weten nu dat pimstyle het heeft over overslaande golven waar je in kunt surfen. En dat hij wil weten welke golf opwindender/spectaculairder is. Die vertaling is gelukt. Maar nu - waarom zou er verschil zijn tussen zo'n overslaande golf die van links komt, en zo'n overslaande golf die naar rechts gaat? De ene komt naar je toe, de ander gaat van je af?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van links? Van recht? Lig je dan met je gezicht naar de golf toe, of er vanaf?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha. Als je in de zee ligt op je surfboard en je kijkt naar het strand toe dan kan je naar links of naar rechts surfen. De meest berucht grote golven gaan meestal naar links maar wij wilde weten welke golf spectaculairder is om te surfen, is dat een linkse of een rechtse..
Cryofiel
14 jaar geleden
Je bedoelt dus dat zo'n golf niet recht naar het strand toegaat? Goed, dat zou kunnen. Als je dan in zee ligt en naar het strand kijkt, komt die golf dus niet recht van achteren, maar een beetje van opzij. Ik zou zeggen: ga dan niet zo liggen dat je recht naar het strand kijkt, maar zo dat de golf (voor jou) recht van achter komt. Je kijkt dan dus schuin naar het strand. Als je dan zo ligt, met de golf recht van achter, zou ik altijd van het strand af surfen - of hoe zeg je dat. Ik bedoel, die golf komt nu dus van achter omdat jij een beetje scheef ligt. Heb je dan precies rechts van jou strand en precies links van jou zee, surf dan naar links. Het je daarentegen links strand en rechts zee, surf dan naar rechts. Op die manier kun je zo lang mogelijk surfen voordat de golf echt breekt.

Het beste antwoord

De z.g. 'left-handed barrels' zijn inderdaad berucht in de surfwereld.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zijn barrels? Jij weet het blijkbaar! :)
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm, inderdaad, als je in ixquick.com de volgende zoektermen intypt:       left-handed barrel surfing krijg je een aantal verwijzingen die meer informatie zouden kunnen geven indien ik niet mijn bed zou gaan opzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
barrels zijn holle golven waar je in kan surfen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okay! :) Maar wat bedoel je met vet?
AWM
14 jaar geleden
Vet! Grof! Cool! Wow!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Danke sjeun!
Cryofiel
14 jaar geleden
Aha, chille overslaande golven!