60% van je groeischijf zit in je knien dus hoe kan het dat je stopt met groeien als je bv met fitness je armen traint?

ik ben 1.73 meter en weeg 65kg en doe aan fitness maar vele zeggen dat ik niet verder groei,
maar je groeischijf zit voor 60% in je knieën (staat hier toch: https://www.lumc.nl/rep/0001/ima/80109063022221/90108004227185.jpg)
dus wat kan het probleem zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Het probleem is, doordat je intensief bezig bent met spieropbouw, is je lichaam daar meer mee bezig dan met langer worden, het heeft niets met armen en benen te maken. Maar met waar gaan je bouwstoffen naar toe.

Eigen voorbeeld: Ik heb heel hoog gebasketbald tot mijn 15de toen ik hiermee stopte, ben ik snel gaan groeien(18cm) had ik door gegaan met trainen, zal ik wel wat langer geworden zijn, maar niet tot de lengte die ik nu heb.

Kracht training is het beste als je bent uitgegroeid.