Staan de ringen van de olympische spelen voor continenten of voor de kleuren van de vlag?

Omdat de rechter ring niet open ging in Sochi zeiden veel mensen dat dit de ring was van Amerika, andere mensen zeggen weer dat dit niet waar is en dat de kleuren voor de kleuren voor de kleur van elke vlag staat, wat is juist?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
6.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even een klein dingetje er zijn 7 continenten waarvan er 6 meedoen aan de Olympische spelen. En ik tel maar 5 ringen ;p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze staan als het voor continenten staat voor Afrika, Australië, Amerika, Antarctica en Eurazië (Europa en Azië)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antatica doet toch sowieso niet mee en Oceanië (Australië en nieuw-zeeland) dan? En volgens mij zijn Europa en Azië al wel een tijdje apparte continenten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen idee, dit stond er in ieder geval

Het beste antwoord

De betekenis van de olympische ringen is dat ze de de verbondenheid visualiseren van de vijf werelddelen en het samenkomen van sporters uit alle landen van de wereld.

De ringen symboliseren de eenheid en sportiviteit onder gelijke omstandigheden voor alle continenten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens jullie is het dus dat het staat voor de kleuren van de vlag en de verbondenheid

Andere antwoorden (1)

De kleuren van de ringen corresponderen niet met een specifiek werelddeel zoals veel mensen denken. Dit is echt een misverstand, en de betekenis is anders. Het idee achter de kleuren van de Olympische ringen is dat in ieder geval één van de kleuren van dit symbool is terug te vinden in de vlaggen van alle landen ter wereld.
De kleuren zijn blauw, zwart, rood, geel, groen en wit. Wit is de kleur van de vlag waar de ringen opstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Maar de hoeveelheid ringen correspondeert met het aantal werelddelen.