Is het gezond/goed om tot je uiterste te gaan tijdens hardlopen?

Hey,
Ik had laatst piepjestest en heb trap 14,5 gehaald:) maar ik ben hier niet om op te scheppen ofzo, maar toen ik bij trap 13 ongeveer was, toen verloor ik mezelf een beetje. Ik voelde m'n benen bijna niet meer en ik dacht nergens meer aan. Het was best lekker gevoel en ik bleef maar doorrennen. En ik hardloop nu 3/4x per week naast m'n sport. En telkens als ik niet meer kan ga ik juist door, en soms krijg ik dan weer dat fijne 'lege' gevoel.
En dan stop ik uiteindelijk want dan ben ik echt helemaal buiten adem, en dan voelen m'n benen en armen héél licht.
En mijn vraag is nu , is dit wel goed?
Ik heb verder geen klachten aan spieren of dergelijke.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Nee, dit is niet goed om elke keer te doen. Zo is de kans zeer groot dat je jezelf overbelast of blesseert.
Als je verder wilt kunnen lopen, dan moet je dit langzaam opbouwen met een goed schema.

Op deze manier een hoge trap halen bij de piepjes test is niet knap, dat is gewoon een kwestie dat je je gezond verstand uitzet en de signalen van je lichaam negeert. Dat is dom om vaak te doen.
Ritsuka