Waarom wordt de wedstrijd Ajax - Feyenoord niet in een andere stad gespeeld?

Nu mochten er geen Feyenoord fans mee naar Amsterdam. En zitten er als het goed is geen Feyenoorders in de Arena (Ik heb het laatste nieuws nog niet gehoord). Speel je een wedstrijd op neutraal terrein, dan kunnen er voor beide clubs fans mee. Ik kan me voorstellen dat Feyenoord nu in het nadeel is met alleen Ajax fans en zonder eigen aanhang erbij. (Ik ben geen fan van beide clubs en dus niet partijdig).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze gingen (en gaan) met elkaar op de vuist, daarom spelen ze niet met beide supporters, het gaat niet om het neutrale terrein. Als je de wedstrijd in Utrecht zou spelen zadel je Utrecht op met een groot probleem en wellicht rellende supporters.

Antwoorden (4)

Feyenoord zou sowieso in het nadeel zijn, omdat bij de loting is bepaald dat Ajax thuis speelt. Ik denk sowieso niet dat het al dan niet aanwezig zijn van 1000 uit-fans nu een enorm nadeel is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je net zo goed alsnog supporters in de stad toelaten. Waar je ook speelt, zodra je uitsupporters toe gaat laten moet je veel meer politie inzetten. Tot die debielen wegblijven danwel leren zich te gedragen zijn dit soort maatregelen nodig helaas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wedstrijden tussen Ajax en Feijenoord en omgekeerd zijn de laatste jaren alleen gespeeld zonder "Uit"publiek. Dus zonder supporters van de op bezoek zijnde club. Een en ander is het gevolg van de rellen tussen beide clubs in het verleden. Met als tragisch dieptepunt de De Slag van Beverwijk met Carlo Picornie als dodelijk slachtoffer. Er zit natuurlijk geen enkele andere stad te wachten om de beide supporters groepen te ontvangen met de wel extreem grote kans dat zij daarmee voor hun stad het paard van Troje binnenhalen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Die andere steden (Utrecht, Groningen, Eindhoven, Arnhem ik noem er maar een paar) zitten daar niet op te wachten. Ook niet uit het oogpunt van de kosten die het met zich brengt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat er om de veiligheid en niet om de neutrale grond. Ongeacht waar de wedstrijd wordt gespeeld er zijn altijd de hooligans die elkaar te lijf zal gaan. Over een nadeel gesproken en dan op een financiele kant zijn vast wel afspraken gemaakt met KNVB.