Als je zwaarder bent,win je toch eerder bij een ski afdaling?Hoe wordt dit gecompenseerd.dit mbt de winter spelen!

Ik denk hoe zwaarder,hoe harder naar beneden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5K

Het beste antwoord

Door meer gewicht, kun je wel sneller afdalen. Maar als je de daarbij behorende techniek niet goed beheerd, dan heb je er weinig voordeel bij.
Een goed voorbeeld was bv. Alberto Tomba. Die had wat meer kilootjes als de rest en een hele goede techniek. Die combinatie maakte hem in die periode vrijwel uniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hogere snelheid.

Toegevoegd na 22 seconden:
Inderdaad 'harder' (sneller) naar beneden :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeft niet, als de sneeuw wat natter wordt, ben je juist in het nadeel als je zwaarder bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In theorie zou je denken, dat je harder zou gaan, maar voor het sturen heb je je knieën héél hard nodig. Hoe meer gewicht die knieën moeten opvangen en wegduwen, hoe minder lang je het volhoudt. Bovendien heb ik nog nooit een zware topskiër gezien : skieën verbrandt voor een 'gewoon' mens al tussen de 300 en 500 cal/uur, laat stáán voor topskiërs die dagelijks uren trainen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alberto Tomba was een vrij zware topskiër, vergeleken bij de concurentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik las het net in je antwoord : het geheim zit'm dus in superieure techniek. Dank voor je aanvulling!!
Hier staat een leuke Java-applet. Kun je mee spelen en uitvinden of je theorie klopt:
AWM