Hoe leer je een Sledehond poepen en plassen tijdens een Tocht/rit ?

Ik ben benieuwd hoe SledeHonden word geleerd Tegen hun natuur in, te poepen en plassen terwijl zij rennen / een slee voorttrekken.

Toegevoegd na 8 uur:
oké, nadat ik 2 antwoorden heb gekregen over mijn vraag... heb ik zelf nog eens gezocht via internet met andere zoekwoorden/termen en ben hierdoor op de volgende "oplossing' gekomen.

Als de hond 7 á 8 maanden is kun je beginnen met fietsen en een tuig aan doen. Bij het fietsen de hond eerst naast je laten lopen met een riem aan de halsband , zodat je makkelijk kunt corrigeren. Ook als je lopend gaat trainen een tuig aan doen. De hond moet leren dat hij, wanneer hij een tuig aan heeft, niet mag plassen of poepen. Wil hij dit wel doen, dan zachtjes vooruit trekken. Nooit laten stoppen om zijn behoeften te laten doen. Je kunt zo een hond leren om al lopend zijn behoeften te doen. Het beste is natuurlijk dat je de hond uitlaat voor je gaat trainen.

de bron...: http://www.mijnhondgenk.be/index.php?option=com_content&view=article&id=179:onze-ervaringen-met-het-trainen-van-sledehonden&catid=4:news&Itemid=19

Bedankt allemaal.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2.2K

Antwoorden (2)

Dat wordt ze niet geleerd. Dit meesten krijgen aandrang en door de inspanning die ze leveren kunnen ze het niet tegen houden. Het liefst gaan ze ook ergens rustig zitten maar als je onderweg bent met een 4 span kan je dan bij elke bocht een keer stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een sledehond zal net zoals ieder ander ras poepen en plassen wanneer dat nodig is. Het is dus niet op een bepaald tijdstip in te stellen wanneer je hond moet gaan poepen of plassen. Als je een sledehond hebt is het overigens erg leuk om er eens mee te gaan steppen. Een ideale mix tussen sportief bezig zijn en je hond beter leren kennen (commando's)