Hoe groot moet je zijn voor brede spieren?

Ik zie dat veel grote mannen brede spieren, sixpack brede schouders en alles hebben. Maar kan het ook als je 1,71 bent en nog maar een paar cm te groeien hebt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Amadea
10 jaar geleden
Lengte doet er niet toe. Kijk maar naar Yuri van Gelder, die is 1.61 meter lang!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh bedankt!
Ritsuka
10 jaar geleden
ik ken er juist veel die klein en breed zijn.
Maar weet wel dat zo'n bouw heel hard trainen is, je moet veel eten en veel krachttraining doen en je vetpercentage heel laag krijgen, niet voor iedereen haalbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zou je dan moeten eten?
Ritsuka
10 jaar geleden
Veel van alles, ook genoeg eiwitten voor spieropbouw.
Minstens 100 gram per dag, tot iets van 2x je lichaamsgewicht in kg in gram eiwit.

Antwoorden (1)

Natuurlijk. Mijn vriend is een officiële fitnesstrainer 20 en is 1,68 en die volgt het onderstaande. Je zal al snel breder lijken en het is verstandig om in de sportschool om advies te vragen. Je zal veel (gezonde) calorieen moeten eten, en toch wel 5 a 6 keer per week zo'n 2 uur in de sportschool bezig moeten zijn om echt breder te worden.

Probeer hiernaast een goed advies te vragen aan de fitnesstrainer, deze manier noemen ze "bulken". Probeer sets van maximaal 8 te nemen met het zwaarste gewicht. Met deze manier zal je nog niet meteen een sixpack krijgen want daarvoor zal je moeten droogtrainen, wat vrijwel geen nut heeft als je breder wil worden.

Je moet het als het ware zien dat je jezelf met gezonde stoffen dikker maakt, die je in de sportschool omzet in spieren. Na dit ongeveer een jaar gedaan te hebben tot je iets groter en breder bent dan je uiteindelijk wil worden, ga dan droogtrainen. Dan ga je je spieren meer zien, waaronder je buikspieren en sixpack.

Maar bovenal, vraag een goed advies voor jouw lichaam bij de sportschool waar je sport en probeer een foto te hebben van je doel. Het zal niet binnen een paar maanden kunnen, maar jullie kunnen wel een gezond plan opzetten om dit op een natuurlijke manier te bereiken.