De wedstrijdruimte moet minimaal 14x14 m. en maximaal 16x16 m. zijn en bedekt met "tatami" of een gelijkwaardig aanvaardbaar materiaal, in het algemeen van een groene kleur.

De wedstrijdruimte wordt verdeeld in twee vlakken. De afscheiding tussen deze twee vlakken wordt de gevarenzone genoemd en wordt aangegeven met een gekleurd gedeelte, gewoonlijk rood, ongeveer 1 m. breed, dat deel uitmaakt van de mat of daaraan is bevestigd, evenwijdig aan de vier zijden van de wedstrijdruimte. Het gedeelte daarbinnen, met inbegrip van de rood gekleurde gevarenzone, wordt de gevechtsruimte genoemd en moet altijd een minimumafmeting hebben van 8x8 m. of een maximumafmeting van 10x10 m. Het gedeelte buiten de gevarenzone wordt de veiligheidsstrook genoemd, is meestal blauw en moet 3 m. breed zijn.

De wedstrijdmat moet op een veerkrachtige ondergrond of podium worden aangebracht.
Indien twee of meer aangrenzende wedstrijdruimten worden gebruikt, is een gemeenschappelijke veiligheidsstrook van minimaal 4 m. toegestaan.
Er dient een vrije ruimte van minimaal 50 cm. rondom de wedstrijdruimte gehandhaafd te worden