In welke sport(en) strijden mannen en vrouwen tegen elkaar in een competitie?

Ik kan er een bedenken; paardensport. En dat geld zowel voor de paarden als voor de ruiters ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
4.1K

Het beste antwoord

Als je schaken als sport wilt beschouwen, daar is het zo. In de hoofdcompetitie strijden mannen en vrouwen altijd samen. Er bestaan wel wedstrijden voor jongeren, ouderen, huisschakers enz. en dus ook voor vrouwen. Toernooien alleen voor heren zijn er niet (uitzonderingen op laag niveau, voor de grap, zouden kunnen).
Er zijn gewoonlijk minder dan 10% vrouwen, die er mee aan doen. Maar degene die er wel mee aan doen presteren net zo goed als de heren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Korfbal is een gemengde sport, waarbij dames/heren spelen tegen dames/heren.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij korfbal strijden mannen juist niet tegen vrouwen. Ze strijden samen tegen de tegenpartij maar dat is iets anders. Een vrouw kan niet winnen van een man zoals bij het paardrijvoorbeeld.
Gemengd dubbel bij tennis en badminton.
Korfbal en trefbal.
En er zullen er nog wel zijn denk ik maar dit zijn diegenen die ik ken.