Ik mag niet meer sporten hoe kan toch m'n conditie weer terug opbouwen?

drie jaar geleden ben ik moeten stoppen met sporten door spier en gewricht problemen die er nog steeds zijn. ik had een hele goede conditie. nu merk ik dat mijn lichaam bij de kleinste dingen al helemaal uitgeput is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Probeer het met zwemmen. Zwemmen is één van de sporten die de gewrichten in ieder geval het minste belasten.
Gewoon eerst rustig beginnen met zwemmen, kijken hoe het gaat en dan langzaamaan proberen weer wat conditie op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wandelen, dit is voor je lichaam niet zo belastend en wel goed voor je conditie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind de sport die je nog wel kunt doen en van vooraf opnieuw te beginnen... Je mag zeker in je oude sport niet meer terugkomen, zoek dan een andere... Maar doe het wel... En dan komt conditie ook weer terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mis weer het "raadpleeg een arts" kadertje. omdat je die toch zult moeten bezoeken voor verder (gedegen) advies. zij het door de arts zelf of middels een doorvewijzing naar bijv. de fysio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwemmen.
Dat moest ik ook in een revalidatie centrum.
Is verlichtend voor de spieren en je gebruikt alle spieren zowat.
je kan er ook veel variatie in gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is fietsen een optie. Gewoon fietsen dus niet wielrennen. Mijn fysio heeft mij een tijd geleden uitgelegd dat fietsen een gesloten beweging is. Je kan je niet ´verstappen´ zoals met lopen. Doordat het een gesloten beweging is is het relatief veilig voor je gewrichten (knie, misschien heup)

Ik kreeg zelf het advies om veel te fietsen na een kruisbandoperatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook naar een goede sportschool gaan waar fysiotherapeuten werken. Die kunnen je een gezond persoonlijk sportschema geven, waarmee rekening gehouden word dat je gewrichten niet teveel belast worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga met je huisarts en/of fysiotherapeut praten en bespreek de mogelijkheden. Daar zal ongetwijfeld wel iets tussen zitten wat je wel mag doen en leuk vindt.
Begin gewoon al met regelmatig een lekkere wandeling te gaan doen. Het mooie weer komt eraan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken het probleem en ga op advies van de arts met yoga starten.. dat schijnt ook spierversterkend en conditie verbeterend te werken...