Hoe doe je een perfect lobje bij voetbal?

Hoe doe je een goed lobje als je al best veel snelheid heb

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

Met snelheid is het moeilijk(er) om een (goed) lobje te maken.

Enige manier om dat te doen is vlak voordat je dat lobje doet je been (waar de bal op staat) naar achteren doen.

Wat gebeurd er dan? Stel je voor als je 30 km per uur rent en je doet je been met 20 km per uur naar achteren, dan doe je een lobje van 10 km per uur, oftewel gaat de bal schuin voor je omhoog, als je wilt dat hij exact omhoog gaat, dan moet je evensnel je been (waar de bal op staat) naar achteren doen als dat je rent.

Dit is allemaal theorie; het is een kwestie van oefenen en oefenen totdat je de goede timing afgestemd hebt. Het draait allemaal om reactievermogen en timing.

Tot slot wil ik zeggen dat goede voetbalschoenen daar ook een rol in spelen. Vaak zijn 'gewone' schoenen daar te glad voor of zijn ze niet op de juiste manier afgerond bij de bovenkant vd voet, waardoor de bal niet recht gaat maar bijv. links of rechts omhoog.