Sinds 3 maand ben ik fanatiek aan het sporten. Mijn bovenbeen is een stuk dikker geworden ( 1maat). Is dit normaal? Hoe krijg ik die b.b. weer dunner?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (3)

Ja dit is normaal, je bent actief bezig, je gebruikt je spieren, dus je spieren kunnen groeien.
Wees er blij mee, deze sterke benen zorgen dat je zo lekker actief bezig wilt zijn.
Ik raad het niet aan om te proberen ze weer dunner te krijgen, waar wil je dat voor doen? Mooie sterke benen zijn ook prachtig.

Maar als je het toch graag dunner wilt hebben, is de enige oplossing om minder te sporten. Minder kracht zetten met je benen, dan worden de spieren vanzelf weer minder. Maar voor je gezondheid zou ik dat niet doen, je kunt altijd een nieuwe broek halen, moet je kijken wat je er verder voor terug krijgt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zelf draag ik meer broeken waar wat stretch stof in verwerkt zit, die passen beter. En ik ben mijn stevigere benen meer gaan waarderen, omdat ik er veel meer mee kan doen. En voordeel van meer spieren, cellulite is minder geworden. Daar is natuurlijk niks mis mee, het is volledig normaal en natuurlijk, maar omdat ik nu meer spieren heb, zijn mijn benen veel strakker geworden.
Waarschijnlijk zijn je billen ook mooi stevig geworden nu, dat is toch ook geweldig?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ja, dat is redelijk normaal... het hangt er natuurlijk wel vanaf wel sport je doet, maar bijvoorbeel bij fietsenm schaatsen, hardlopen is het normaal dat je extra spiermassa ontwikkelt in je bovenbenen. Wat je er aan kunt doen: stoppen/minderen met sport waarbij je voornamelijk je (boven)benen gebruikt, dus ga maar op zoek naar een andere leuke sport, armworstelen ofzo....

Of je er gewoon niks van aantrekken dat je benen wat steviger zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is heel normaal ja, wanneer je veel sport worden je spieren dikker, en jij dus sterker. waarom denk je dat schaatser veel beenspieroefeningen doen, en veel op de racefiets zitten.