zijn er amateur bodybuilding wedstrijden voor 18-jarige mannen?

Ik begin echt wat gespierder te worden en ik ben nu echt veel bezig met sporten. Ik krijg overal te horen dat ik mee zou moeten doen aan van die wedstrijden en dat ik er gespierd uit zie voor mijn leeftijd. Waar kan ik beginnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kan je gewoon meedoen aan elke bodybuildwedstrijd waar geen verdere eisen worden gesteld (als die er al zijn). Maar hoe kan je er nou gespierd uitzien voor je leeftijd? Je ziet er gewoonweg gespierd uit, dat heeft niet veel te doen met leeftijd. Op je 30ste ben je niet gespierder dan op je 18e als je niks met spieren doet, dus het is een hele vreemde opmerking.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik krijg het ook maar van andere te horen :p ik heb een beetje voordeel met mijn genen denk ik, ik heb best wel grote biceps en mijn borstspieren zijn ook niet verkeerd. Ik vergelijk mezelf dan met 22-jarige die al meerdere jaren sporten en mezelf die nog geen jaar sport.

Antwoorden (1)

Je kan in principe onmiddellijk beginnen met aan wedstrijden deel te nemen. De meeste wedstrijden zijn ingedeeld in verschillende klassen en verschillende leeftijdscategorieën. Sommige wedstrijden stellen nog andere vereisten (bvb aansluiting als lid bij de IFBB Nederland). Het kan ook dat de wedstrijd geen categorie voor D-atleten heeft. Je bekijkt best wedstrijd per wedstrijd.