Als ik een workout heb gehad met krachttraining, kan ik de volgende dag dan gerust een flinke cardiotraining doen?

Of is dat teveel van het goede?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Luister naar je lichaam.
Als jij een goede cooling down hebt gehad met stretchen, goed hebt gegeten en geslapen, dan kun je best cardio doen.
Liever niet al te intens, en probeer wat rustiger aan te doen met de spiergroepen die je al hebt gehad (dus niet een halve marathon gaan lopen als je de dag ervoor al je benen hebt getraind).
Maar bijvoorbeeld nu hardlopen/fietsen als je gisteren je armen hebt getraind kan best.

Let er wel op dat je goed eet, waarschijnlijk heb je veel extra honger, je lichaam heeft de energie nodig voor je spieren te repareren.
Ritsuka
10 jaar geleden
Spierverlies door cardio is overated

Zorg dat je genoeg eiwitte eet dan kan je vrijwel altijd cardio doen met krachttraining