ik wil sporten maar welke sport bij (inspannings) asthma?

ik heb astma/inspannings astma. hiervoor heb ik medicijnen. ik ben heel snel buiten adem en het gevolg daarvan is hoesten, etc. etc. ik ben de laatste tijd wat aangekomen en wil sporten. in een sportschool waarschijnlijk want ik vind geen enkele sport leuk behalve badminton. wat denken jullie dat in een sportschool het beste past bij mensen met astma en die graag een paar kilos kwijt raken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Aanbevolen sporten:
• Zwemmen (en andere watersporten): omdat de ademhaling beter kan afgestemd worden op de arm- en beenbeweging, wordt schoolslag aangeraden;
• Wandelen;
• Turnen;
• Balsporten waarbij de inspanning niet continu is, waarbij dus regelmatig even gerust kan worden en waarbij kortdurende intervalinspanningen worden geleverd, zoals bij volleybal, kaatsen, korfbal, tennis en badminton;
• Fietsen.
fremar
10 jaar geleden
ga roeien het is een sport die bijna in elke sportschool kan worden beoefend, niet te veel inspanning maar je traint wel goed je spieren. vraag bij de sportschool zelf voor hulp want je moet een bepaalde techniek hebben en als je die niet hebt dan kan je blessures oplopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schaken daar is geeen inspanning voor nodig