Kan ik mijn zoon inschrijven bij een andere club , odaks schorsing KNVB ?

Mijn zoon is geshorst en geroyeerd ik zoek een vereniging waarbij hij kan trainen tijdens zijn scorsing

Toegevoegd na 6 dagen:
Hij is geroyeerd door zijn club, en geschorst door de KNVB.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Ceeve
10 jaar geleden
Geschorst is tijdelijk maar royement is definitief, dus wat is het ??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wellicht is een andere sport een betere oplossing. Je moet niet de kat op het spek binden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De schorsing heeft zeer waarschijnlijk wel een rede gehad. En zoals Ceeve al zei; een schorsing en een royement zijn twee verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt niet legaal meetrainen omdat je je daarvoor ook moet inschrijven (verzekeringstechnisch) maar wellicht krijg je het voor elkaar door het uit te leggen dat ze je zoon laten trainen maar ik zou dat als bestuurslid NOOIT toestaan.

Antwoorden (1)

Een geschorste speler kan bij zijn eigen club blijven trainen. Dat is normaal als hij b.v. een rode kaart heeft gehad van de scheidsrechter en daarna door de KNVB is geschorst. Dus als hij verkast naar een andere club, dan kan hij daar ook trainen. Het gebeurt wel, dat een speler meetraint bij de club waar hij geen lid van is. Dus dat moet hier ook kunnen. Volgens mij is een royement altijd door een club uitgesproken (een schorsing niet). Als dat niet zo is, zeg het dan. Een andere club kan hem dus hem in genade aannemen. Of dat gebeurt is een andere zaak. Het is te proberen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt niet zomaar trainen bij een andere club, je moet ingeschreven staan anders vergoed de verzekering van de club niets als er wat gebeurt. Een paar keer een oefentraining gaat nog maar niet langer dan dat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee, als je niet normaal mee kan doen in het veld hoef je ook niet te trainen
corzijlstra
10 jaar geleden
Er is altijd hoop dat hij nog wedstrijden kan spelen.