Kan je weggestuurd worden bij een vereniging?

Ik word zelf beschuldigd van het zwart praten van onze Manege. De manege is een vereniging die voornamelijk bestaat uit vrijwilligers. Er word gepraat over een mail waarin stond dat iemand stopte met lessen i.v.m. kreupele paarden. Ik word hiervan beschuldigd dat ik die roddels ten ronde breng terwijl dit niet waar is. Nu word gedreigd mij weg te sturen terwijl ik er alleen maar kom om mijn verzorg paard te rijden. Kunnen hun mij wegsturen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (4)

Het is natuurlijk afhankelijk van de vereniging waarop je zit. Probeer eens te kijken of ze een reglement hebben. Hierin staat wanneer je weggestuurd mag worden.

Daarnaast hebben ze waarschijnlijk wel een reden waarom zij jou juist hebben aangewezen als verdachte. Denk eens over die reden na en probeer tegenargumenten te verzinnen waarom jij het niet gedaan zou kunnen hebben.

Je kunt tevens proberen het IP-adres van de e-mailer te achterhalen. Via -ziebron-.

Als laatste geef ik je als tip mee, lukt dit niet om op te lossen, om zelf op te stappen. Het is namelijk niet leuk om bij een vereniging te zitten waar iedereen jou als verdacht ziet en daardoor niet vertrouwd.

Succes, en hou ons op de hoogte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een IP adres weet je nog niet van wie het afkomt als het een 'bekende' is,tenzij je al mailtjes hebt waarbij het IP adres hetzelfde is,maar een ander mailadres.
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan me wel indenken dat als iemand zijn of haar vereniging op wat voor manier dan ook in diskrediet brengt (zwart maakt), zijn of haar lidmaatschap ingetrokken kan worden.
Als het echt een serieus probleem is en je zeker weet dat ze je lidmaatschap willen intrekken zou ik een gesprek aan gaan met een voorzitter, als die er is, of iemand anders die de besluiten neemt en vragen naar de mail waar dit allemaal in staat. Misschien dat als jij uitleg bij desbetreffende mail geeft het anders gelezen wordt en er geen sprake meer is van het in diskrediet brengen van de vereniging.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze rijd er op een verzorgpaard dus ik neem aan dat het kosteloos is
In dat geval kunnen ze wegsturen wie ze willen en wanneer ze willen want dan geld er geen regelement
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou in zo'n situatie eerst de statuten van de vereniging goed bestuderen en dan een gesprek aanvragen met het bestuur. Met een goed gesprek kun je veel oplossen. Overigens bestaat een goed gesprek meestal uit praten én goed luisteren.