Zie de link voor een lijst van stranden + periodes dat je met paarden op het strand mag. Als een paard mag zal een koets er wel achter mogen hangen. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen. Met paard en wagen heeft men een voertuig en mag men niet op het strand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, zoals Theo en ik zeggen is dit een voertuig.
Hier is geen algemeen antwoord op te geven, een paard zal onder 'voertuigen' in de wetgeving vallen. Het strand staat niet in de wet gedefinieerd, dus zal je de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) moeten controleren.

In Zandvoort moet je bijv. altijd een vergunning aanvragen. Vroeger was er een strand toegankelijk in Oostvoorne, maar ook dit is stopgezet. [zie bron].

Conclusie: controleer de APV of vraag de gemeente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is niet in het APV geregeld maar gewoon in de wetgeving, wil men op een andere plek rijden met een voertuig dan de openbare weg dient men toestemming te hebben van de eigenaar / beheerder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In iedere strand-gemeente-APV staat er een artikel over gewijd, doorgaans negatief of met de suggestie dat je de burgemeester om uitzondering kan vragen. Ik begrijp je standpunt, echter de gemeente is doorgaans de beheerder dus mag zijn eigen regels in de APV zetten. http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Actueel/Katwijk/57231.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je keert de boel om, bij wet is het verboden. Bij APV kan het toegestaan worden onder bepaalde voorwaarde.
Neen.

Het strand is een openbaar terrein zoals een grasveld of een park waar men ook niet mag rijden zonder duidelijke toestemming van de eigenaar / beheerder.