hoe ziet de krachtpyramide er uit?

Met behulp van een krachtpyramide zou je kunnen bepalen wat je maximale "oefen"-gewicht zou kunnen zijn via het gewicht dat je op dat moment train en het aantal herhalingen dat je maximaal kan doen. Heeft iemand die getallen voor mij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Op deze site wordt er uitgelegd hoe je jouw maximale gewicht en de herhalingen kunt berekenen.

om het nog een keer uit te leggen:
Je doet op een bepaald apparaat 15 reps, met een gewicht van 25 kilo.
dan zoek je in de tabel op welk percentage er bij het aantal herhalingen hoort, in dit geval 70%.
Vervolgens reken je dit om naar 100% oftewel 1 rep.
dit is 25/70 * 100 = 36 kilo.
je kan dan maximaal 36 kilo tillen als je 1 oefening doet.

als je een bepaald aantal reps wil doen, zoek je het percentage hiervan op in de tabel, en bereken je deze ipv de 100%. dus stel dat je 10 reps op het apparaat wil doen, hoort hier 75 % bij.
dan is het maximale gewicht 25 / 70 * 75 = 27 kilo.

ik hoop dat ik je hiermee voldoende geholpen heb.

succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
precies wat ik wilde weten en niet kon vinden