Moet je een klein vaarbewijs 1 hebben om een waterscooter te mogen bevaren?

Ik ben namelijk 17 en stel je moet zo'n vaarbewijs hebben kan ik hem dus niet halen. is er nog een andere mogelijkheid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (4)

Je hebt geen vaarbewijs nodig, op vakantie hebben we dat ook gedaan en had geen vaarbewijs nodig, je mag vanaf 16 zo ding besturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fout antwoord.
Als je waterscooter harder kan gaan dan 20km per uur, heb je inderdaad je vaarbewijs nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+. Dit is het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies. Heb net mijn vaarbewijs deel 1 gehaald.
je hebt er geen vaarbewijs voor nodig , maar je bij sommige bedrijven wel 18+ zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fout antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@kruidenvrouw , wat is er fout aan? , want het is gewoon zo dat je bij sommige bedrijven 18+ moet zijn
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je antwoord is fout omdat je wel degelijk een vaarbewijs nodig hebt. Een vaarbewijs kan pas gelden vanaf je achttiende, dus logisch dat je minimaal achttien jaar moet zijn. Echter, met het bereiken van die leeftijd ben je er dus nog niet omdat het beschikken over een geldig vaarbewijs eveneens een vereiste is.
Het vaarbewijs is verplicht voor een waterscooter, jetski, rubberboot of motorboot, die vol gas harder kan dan 20 km/uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel je met de eerste en de derde bronvermelding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat toch maar één bron vermeld?
Amadea
10 jaar geleden
Nee, er staan er nu drie:
- 1
- vaarbewijs.nl/index.php?id=6
- 182
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O jee, ik heb de url gekopieerd en geplakt die boven de desbetreffende info stond. Ik weet niet hoe dit kan.
Amadea
10 jaar geleden
Anders zou je even via internet http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/klein-vaarbewijs-waterscooter-mogen-bevaren.433422 kunnen gaan. Dan kun je namelijk je antwoord bewerken, en daar de bronvermeldingen aanpassen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe dit via m'n telefoon. Gaat lastig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het nu gelukt.
Amadea
10 jaar geleden
Jazeker! Mooi zo.