Op welke afdelingen in een ziekenhuis kan ik terecht komen als ziekenhuisverpleegkundige HBO5 gestudeerd heb?

Ik ben nog een leerling uit het 6de middelbaar en wil nog een 7de jaar doen. Maar daarna zou ik ervoor willen gaan om ziekenhuisverpleegkundige (HBO 5) te gaan studeren. Ik vraag me nu al af op welke afdeling ik terecht zou kunnen komen. Ik zou graag bij de te vroeg geboren babytjes willen staan en weet natuurlijk niet of dat zou lukken.

Kan iemand hierop antwoorden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Je kunt op elke afdeling gaan werken. Wel is er voor bepaalde afdelingen een extra (interne) opleiding vereist. Dat geldt ook voor de afdeling neonatologie. Hiervoor zul je eerst HBO-V moeten doen en daarna een interne specifieke opleiding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en hoelang duurt zo'n opleiding dan ongeveer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1-2 jaar na je HBO-V van 3-4 jaar en in sommige ziekenhuizen moet je een bepaalde tijd werkervaring hebben, maar dat verschilt per ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat Joyce in België woont jelle dus dan klopt je antwoord wellicht niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle, daar had ik niet aan gedacht..... zou goed kunnen dan ja!