hoe los ik rammelende wieltjes op aan mijn skateboard?

mijn girl skateboard heeft sinds kort rammelende wieltjes. Ik kan deze ook van rechts naar links bewegen, ik heb geleerd dat de wieltjes dat horen te kunnen. Maar mijn vraag was eigenlijk of ik deze gewoon vast kon draaien of dat ik ergens op moet letten.
Alvast bedankt! want dat gerammel is heel irritant geluid :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien help een beetje vet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee maar het is niet piepen of dat de wieltjes klem zitten, maar ze zitten juist te los.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt de wieltjes anders wat strakker draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar ik weet niet waar ik dan op moet letten want anders is het slecht voor je wieltjes. en rol je niet meer lekker

Antwoorden (1)

Zo te lezen zijn je lagers stuk. Als je wieltjes ook nog eens wat stroever draaien of juist heel erg los zijn, dan kun je beter je lagers vervangen. Lagers zijn de metalen rondjes in je wielen. Maar kijk wel eerst even of het boutje, wat je wiel aan je frame vastzet wel vast zit, anders komt het daardoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maar als ik dat boutje vast draai dan rollen de wielen niet meer lekker, dan gaan de wielen heel stroef. of ligt dat aan mij
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wieltjes moet je vast draaien en dan een halve slag terug draaien, vaster of losser hoeft niet. Als dat niet werkt en je wielen blijven stroef, dan is het tijd om je lagers te vervangen. Je kunt dan het beste naar een winkel gaan waar ze skateboarden en inline-skates verkopen en daar een paar lagers kopen. Laat je dan niet al te dure lagers aanpraten, want met een paar goedkopere ben je net zo goed af. Succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus eerst je wielen helemaal vast draaien en dan half terug? maar dan zitten je wielen toch te strak of niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen een halve slag terug draaien, zo horen ze te zitten, ook al draaien de meeste mensen ze vaak heel strak. Het wiebelen van je wieltjes onder je skateboard heeft niets te maken met de wieltjes zelf, maar met je wielframe, die hoort een beetje flexibel te zijn. Maar je wieltjes zelf horen vast te zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan natuurlijk zijn dat jouw skateboard geen flexibele wielframe heeft. Maar dan is het meer een kwestie van hard sparen en en nieuw skateboard kopen. Vanaf een euro of 50 heb je skateboards voor beginners, maar ik zou die dan niet bij een speelgoed winkel halen, maar bij een sportzaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben geen beginner meer :) dus dat is nog harder sparen. maar gelukkig rammeld hij nu al een heel stuk minder