Nee levens gevaarlijk ! Van de TEE slaan golfers de bal vaak ruim 200 meter met een enorme vaart en de bal is klein en hard . Een golf terrein kan openbaar terrein zijn maar meestal absoluut niet. Soms maakt het deel uit van een vrij toegankelijk park waar de golf vereniging weer een stuk van huurt Vd gemeente . Nee , doe het niet alleen al voor je eigen veiligheid en de meeste banen zijn geen openbare banen .Open baar betekent nog niet voor een ieder als wandel gebied te gebruiken maar een ieder mag daar spelen conform de regels en BETALING Vd greenfee . Om te mogen golfen dient men een golf vaardigheid bewijs te hebben om veilig voor je zelf en anderen door de baan te kunnen gaan. Nogmaals nee loop niet zo maar een golf baan op , kruis nooit zomaar de baan en ga niet op of in de buurt Vd hole staan . Het is gevaarlijk en je beschadigt de boel . Er hoeft toch niet overal een hek om heen te staan .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kan een openbaar terrein verboden zijn voor derde?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het merendeel Vd golf banen zijn niet open baar . Zijn in bezit van de leden , een vereniging , of een commerciële firma . Soms wel op gemeente grond en betalen daar gebruikers kosten voor . Enkele banen zijn zgn openbaar zoals vaak in Schotland . Dus hij of zij die wil spelen betaald de Green fee het zij zoals in Schotland bij de pub of bij ? . In Nederland betaal je dan bij het clubhuis en krijg je een kaart die je op je tas bevestigt . In Nederland zover mij bekend zijn er geen golf banen die gratis of zo maar ook als wandel gebied gebruikt kan worden . Er zijn wel veel golf banen waar wandel paden langs lopen maar dat kan zelfs gevaarlijk zijn . Ja er zijn soms onduidelijkheden dat daar ook weer golfers gebruik van maken of golf paden de wandel paden kruisen . Of zelfs dat golfers de openbare weg kruisen om naar hun volgende afslag plek (holle ) te lopen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Ik ken namelijk een baan waar meerdere vrij druk bereden wegen tussen de holes door lopen en er ook terreinen zijn die opengesteld zijn voor publiek die direct aan de golfbaan grenst en zelfs in onderhoud is bij die stichting. Ook geeft het reglement van die stichting aan dat bezoek van de golfbaan geen probleem is.

Andere antwoorden (1)

Zolang om de golfbaan geen hoge hekken staan en men eerst een poortconstructie moet passeren mag men op een golfbaan wandelen en wordt dat gewoon beschouwd als openbare weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je neemt dan wel een risico tenzij je op de daartoe aangewezen paden blijft. Op de fairway wordt je niet geacht te wandelen.