Nou ik heb hier wat kampioenen misschien ziet hij/zij erbij.

3-2-13 - 21:22 bron: ANP
Vincent Vaseur is zondag in Apeldoorn Nederlands karatekampioen geworden in de klasse tot 60 kilogram. Hij versloeg de favoriet Geoffrey Berens in de finale.

Bij de vrouwen viel er in het zwaargewicht (+68 kg) ook een verrassing te noteren. Ciska van der Voort veroverde de titel ten koste van Vanesca Nortan. Mariska Verspaget (-68 kg) was in de eindstrijd Lydia Mossel de baas.

In de +84 bij de mannen voldeed Moreno Sheppard wel aan de verwachtingen. Daniel Dutomadio (-84 kg) moest genoegen nemen met brons. De titel was voor Noel Duineveld.

Apeldoorn. NK Kumite Vrouwen, -50 kg: 1. Isra Ou-Aissa, 2. Soylemez; -55 kg: 1. Palmieri, 2. Fontaine, 3. Van Ginkel; -61 kg: 1. Hanina Berrouba, 2. Zwaneveld, 3. Yildirim; -68 kg: 1. Verspaget, 2. Mossel, 3. Sherilyn Wold; +68 kg: 1. Van der Voort, 2. Nortan, 3. Schouten.

Mannen, -60 kg: 1. Vaseur, 2. Berens, 3. El-Attar; -67 kg: 1. Zuiverloon, 2. Nol, 3. Vincent; -75 kg: 1. Celik, 2. Janssens, 3. Rouleux en Vonken; -84 kg: 1. Duineveld, 2. Drachman, 3. Donovan Wold en Dutomadio; +84 kg: 1. Sheppard, 2. Zegstroo, 3. Neuhaus en Stom.

Kata, vrouwen: 1. Kosovic, 2. Marques, 3. Van Lokven en Orsine de Boer; mannen: 1. Fabrice de Boer, 2. Wieringa, 3. Fung en Maas.

Toegevoegd na 19 minuten:
regel 1 ziet moet zijn: zit