Hoe maak je een doffe, zwart gekleurde polyester speedboot weer mooi glimmend zwart?

Ik ben van plan mijn polyester speedboat te verkopen, alleen is hij op sommige plekken niet heel mooi van kleur meer. Hij hoort glimmend zwart te zijn, maar door onder andere het zonlicht, is hij aan de bovenkant nogal dof geworden. Weet iemand hoe ik hem weer mooi zwart krijg? Zelf zat ik al te denken om echt iets zoals zwarte schoen poets te gebruiken.
Enig advies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (3)

Zwarte schoenpoets is natuurlijk geen oplossing. Met een excentrische polijstmachine en fijn polijstmiddel krijg je m weer glimmend. Als de boot op een trailer kan, kun je langs een carclean bedrijf gaan om te laten doen. Koop geen polijstmachine van 2 tientjes in de bouwmarkt, dat is rotzooi. Een goeie is een dap900 verkrijgbaar bij carclean. Wellicht ook te huur en als je in de buurt van Rotterdam woont mag je de mijne lenen.
paulus811
11 jaar geleden
Er is een speciaal middel om zwarte auto,s te poetsen.
Dit middel is in elke auto shop te koop.
Een ideaal middel, en hij wordt weer als nieuw.
11 jaar geleden
Jeb er niet veel bestand van maar de onderzijde van de bumpers van auto's zijn vaak van een kunststof. Je ziet het wel eens dat ze erg grijs worden. Dit had ik jaren geleden ook eens. De tip van mijn buurman. Voorzichtig met een verbrander op afstand kunststof licht verwarmen en hop! Hartstikke zwart. Echt waar.