Wat zijn de kosten voor de ouders/verzorgers om LOOT te betalen?

LOOT is een stichting dat bedoeld is voor scholieren met een topsport status. Het is dan voor het kind wat makkelijker om school te combineren met hun sport. Het lijkt me erg duur mocht je op zo'n school willen zitten. Hoeveel zou het ongeveer kosten voor een heel schooljaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De vraag is wat de kosten voor school zijn. Dat ligt meer aan de school dan aan LOOT. Op deze school is het maar 200 euro voor dit schooljaar extra: http://pcsintjoris.mwp.nl/SintJoriscollege/Projecten/TopsportTalentschoolLOOT/tabid/174/Default.aspx

Als je goed genoeg bent betaalt NOC*NSF ook mee: http://www.nocnsf.nl/CMS/showpage.aspx?id=662

Toegevoegd na 1 minuut:
De kosten zijn ook helemaal niet zo hoog omdat de school helemaal niet zoveel kosten heeft. Kijk maar wat een school doet:

Zij houden rekening met de sportieve ambities van de leerlingen door extra onderwijsvoorzieningen aan te bieden, namelijk:

Flexibel lesrooster dat ruimte laat voor trainingen en wedstrijden.
(Gedeeltelijke) vrijstelling van bepaalde vakken.
Uitstel of vermindering van huiswerk.
Voorzieningen om achterstanden weg te werken die zijn veroorzaakt door afwezigheid in verband met trainingen en wedstrijden.
Een aparte studieruimte.
Uitstel of aanpassing van de afname van repetities of schoolonderzoeken.
Gespreid examen over twee jaar (voor de absolute topsporter).
Begeleiding van een studie- en sportcoördinator.
Bemiddeling bij gebruik van sportaccommodaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt af van de sport ; de ene sport is natuurlijk duurder om te faciliteren dan de ander. Bij de school waar je de LOot-opleiding wilt volgen, kun je precies navragen wat de extra kosten zijn. Reken op een bedrag van om en nabij de 400 euro extra per jaar vergeleken bij de reguliere opleiding. Dat kan dus 100-200 euro meer of minder zijn.

De LOOT-opleiding is bedoelt om kinderen die uitblinken in een bepaalde sport de kans te bieden verder te werken aan hun sport, zonder dat hun middelbareshoolopleiding daaronder hoeft te leiden. Het is nadrukkelijk niet de bedoeling dat dat onbetaalbaar wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk niet af van de sport. Het gaat hier om de kosten van de school, niet van de sport.