Waarom spelen Suriname en beide Guyana's bij de Concacaf en niet in de Zuid Amerikaanse poule?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
4.2K

Antwoorden (4)

Omdat de FIFA ze niet erkend als zelfstandige landen (Guyana hoort bij Frankrijk en Suriname bij Nederland).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Meen je dat nou?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jazeker!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me sterk dat dat de reden is. Suriname is sinds 1975 onafhankelijk van Nederland. Zo kan je Nederland niet toelaten omdat ze bij Spanje horen of Amerika niet omdat ze bij Engeland horen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81679
Omdat ze liever niet tegen Brazilie en Argentinie willen spelen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Suriname is altijd lid geweest van de caribische georienteerde voetbalbond Confederacion Centroamericana y del Caribe de Futbol (CCCF).
Deze is later gefuseerd met de North American Football Confederation (NAFC) tot de CONCACAF.

Suriname is cultureel en historisch meer betrokken bij de kleine caribische landen dan bij de grote zuid amerikaanse landen. Ook sportief zouden zij constant onder de voet worden gelopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze daar nog enigzins kans maken op het bereiken van een WK. Alleen Mexico en de VS zijn daar redelijke voetbal landen. Bij de CONMEBOL zitten de twee topteams Brazilië en Argentinië met daarnaast traditioneel redelijke voetballanden als Uruguay, Paraguay, Chili, Colombia enzovoort. Overigens maakt ligging niet uit waar je voor uitkomt. Zo speelt Israel bij de UEFA, Australië bij AFC en Azerbijdjan Georgië en Armenië bij UEFA.