Welke kleding kan ik het best dragen als ik ga hardlopen?

Morgen wil ik beginnen met hardlopen voor de eerste keer. Maar ik heb echt geen idee wat ik aan moet trekken als ik ga hardlopen. Ik heb namelijk ook geen hardloopkleding.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Je kunt het best comfortabele kleren aandoen. (Joggingbroek) Maar aangezien het winter is (en je het snel koud krijgt) zou je eventueel een tweede broek er overheen doen, of thermokleding kopen.

Toegevoegd na 31 minuten:
En goede gymschoenen (niet te vergeten)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik thermokleding zien liggen bij de Hema maar het valt ook te kopen bij de zeeman of een sportzaak.
Ritsuka
11 jaar geleden
die van de zeeman bevalt mij goed, en is maar iets van 3-5 euro.
Het beste zijn kleren waar je je goed in kan bewegen, zoals een sportbroekje, lekker t-shirt. Hele losse kleren zijn niet fijn als je eenmaal aan het rennen bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Comfortabele kleding, maar zodra je aan het zweten bent, moet het niet te warm zijn. Trek sportschoenen aan die speciaal voor het hardlopen bedoeld zijn. Vergeet niet een veiligheidsvest en eventueel lampjes aan je rechterarm.
En vergeet je ook niet een goede warmingup en cooling down te doen? En loop niet te hard van stapel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de winterperiode trek je best ademende onderkledij en daarboven zeker kledij aan die tegen regen kan. Een strakke loopbroek is beter dan een broek met wapperende pijpen. Vergeet zeker ook niet om je zichtbaar te maken in het donker dmv fluohesje, ed. In de zomer draag je best een loopshortje en ademend t-shirt zonder mouwen omdat je het dan anders te warm krijgt. Liefst geen katoenen sportkledij want bij zweten voelt dit klam aan. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste ElfJuni2012,

Als je serieus bezig wilt zijn met hardlopen, dan zijn hardloopschoenen echt een must! Het is wel prijzig, maar dan heb je erg goede schoenen! Die kun je het beste halen bij een runnersworld of iets dergelijks.

Voor de kleding moet je ademnemende kleding dragen die goed het zweet opvangt. Deze kun je bij een perry sport aanschaffen.

Succes!