Hoe kan ik makkelijk meten welke maat ik heb voor het dragen van bokshandschoenen?

Soms staat er iets va oz bij of iets anders en als ik iets van internet bestel is het wel handig om dat goed te weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loop eens een goede sport zaak binnen , laat je goed voorlichten en koop ze daar , mocht het prijs verschil met internet echt te groot zijn , vraag een goede prijs .

Antwoorden (3)

Oz staat voor ounces. Dat geeft het gewicht van de handschoen aan en niet de maat.
In jouw geval kun je de 14 of 16 oz nemen. Ik zou voor de 14 gaan omdat ik die ook gebruik. En ben heel tevreden erover
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe weet jij hoe groot de hand van de vraagsteller is? Omdat jij maat 14 gebruikt moet de vraagsteller die ook kopen? Ik heb schoenmaat 41, ik ben er echt tevreden over en ik raad iedereen aan om ook schoenmaat 41 te nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik ben nu eens gaan kijken en eigenlijk had de reactie moeten zijn: hoe weet jij hoe ZWAAR de vraagsteller is ;)
Ik ben maar eens gaan zoeken en vond deze geweldige site: http://www.kickboksland.nl/bokshandschoenen_maten.aspx

Je moet het dus relateren aan je eigen gewicht:
Belangrijk om te weten is dat bokshandschoenen maten uitgedrukt worden in de gewichtseenheid ounce (oz). 1 oz is 28,3495231 gram. Het aanbevolen gewicht van de bokshandschoenen wordt bepaald aan de hand van uw lichaamsgewicht en trainingsintensiteit.

De bokshandschoenen maten hebben dus niets te maken met de grootte van uw handen!

Overzicht van Bokshandschoenen Maten:

Lichaamsgewicht Gewicht Bokshandschoen
15 - 25 KG 4 OZ
25 - 35 KG 6 OZ
35 - 45 KG 8 OZ
45 - 55 KG 10 OZ
55 - 65 KG 12 OZ
65 - 75 KG 14 OZ
75 - 85 KG 16 OZ
85 - 95 KG 18 OZ
> 95 KG* 20 OZ*

* 20 OZ is de zwaarst mogelijke bokshandschoen

Om de trainingsintensiteit te verhogen kunt u natuurlijk een maat zwaarder nemen.

Wilt u na het bekijken van het bovenstaande overzicht meer informatie over de Bokshandschoenen Maten? lees dan verder.

Een Simpele Rekensom
Als u de juiste Bokshandschoenen Maten niet meer wilt vergeten of andere personen wilt informeren zonder gebruik te maken van het bovenstaande overzicht, dan kunt u gebruik maken van de volgende rekensom.

De juiste Bokshandschoenen Maten kunt u met dit simpele rekensommetje bepalen. Neem 1 OZ per 5 KG lichaamsgewicht.

Als u uw lichaamsgewicht dus deelt door 5 dan is de uitkomst het gewicht dat u nodig heeft. Bokshandschoenen maten worden bepaald per 2 OZ, u zult bij deze rekensom dus moeten afronden.

Rekensom Voorbeelden
U weegt 63 KG;
63 / 5 = 12,6
afgerond is dit 12
De juiste Bokshandschoenen Maat is 12 OZ

U weegt 66 KG;
66 / 5 = 13,2
Afgerond is dit 14

De juiste Bokshandschoenen Maat is 14 OZ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak wordt het weergegeven in oz (gewicht van de bokshandschoen), je kan daarbij ongeveer de volgende maattabel aanhouden bij kinderen en volwassenen:
15 tot 25kg > 4oz
25 tot 35kg > 6oz
35 tot 45kg > 8oz
45 tot 55kg > 10oz
55 tot 65kg > 12oz
65 tot 75kg > 14oz
75 tot 85kg > 16oz
85 tot 100kg > 18oz
100kg + > 20oz*

Voor vrouwen kan je volgens mij een iets andere verdeling hebben.