Begonnen met zwemmen, maar waarom gaat m'n buikje niet weg?

Ik zwem nu 2 wkn en mijn benen, billen en armen zijn al strakker geworden :-) alleen de buik blijft achter :-(
Moet ik iets anders gaan doen voor een mooie platte buik, of het zwemmen volhouden? Ik weet dat buikvet als laatste wordt verbrand.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha ik ben al 2 weken aan het zwemmen en mn buik blijft hahaha! Vraag dit over 6 maand nog maar eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:'-(
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarom een zielige smiley, moet je eens zien wat er allemaal al WEL strakker is geworden.
En ik weet zeker dat je conditie ook al beter is.
Focus op de goede punten. En je bent pas 2 weken bezig, relax. Het gewicht is er niet in 2 weken bijgekomen, waarom zou het er dan zo snel weer af moeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien geeft deze site het antwoord.
http://www.basicfit.org/

Antwoorden (2)

Dat je armen en benen strakker zijn geworden kan ook deels komen omdat je door het zwemmen spieren ontwikkelt op die plekken.
Zwemmen zou ik vooral mee door blijven gaan, het duurt even voordat je resultaat merkt.
Wat je bijvoorbeeld erbij zou kunnen doen, is gewoon sit-ups (beginnen met 10 per dag).
En natuurlijk kun je altijd nog gaan hardlopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet geduld hebben, je buik is inderdaad vaak als laatste.
Maar je ziet nu al veel resultaat, gefeliciteerd!

Je kunt nog eens je voeding extra onder de loep nemen. Eet je genoeg en gezond? Voldoende eiwitten, groente, etc.
Pas je grotendeels clean eating toe?

Toegevoegd na 1 minuut:
En naast zwemmen kun je nog andere sport gaan doen.
Een combi van cardio en krachttraining werkt het beste.
En zorg dat je je hele lijf blijft trainen.
Elke dag 20-30 minuten is een heel goed begin!
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ga ik wel hardlopen met m'n hondje. 2 vliegen in 1 klap ;-)
Rieneke1
11 jaar geleden
doodie, je hebt toch een jonge pup?
daar ga je toch niet mee hardlopen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet gaan hardlopen met een puppy! Zo lang kan een pup nog niet lopen, zoiets kan eigenlijk pas vanaf een jaar oud dacht ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh oké.
Ritsuka
11 jaar geleden
Maar de beste tip is nu denk ik om naar je voeding te kijken.
Sporten is goed, maar goede voeding is de belangrijkste basis. Houd een week precies bij wat je eet, hoe laat je eet en waarom je eet (honger, verveling etc)
Daarna kun je de ongezonde dingen vervangen door gezondere alternatieven.