Hey, Ik zou graag een salto achter leren op de trampoline. Ik durf alleen niet! Weet er iemand hoe je die angst kunt overwinnen?

Ik zit in een turnclub met ervaren trainers, maar steeds durf ik niet. Dat is vervelend voor iemand die trampoline springt. Kunnen jullie mij helpen? Mischien eigen ervaringen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
6.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
begrijp ik niet sorry, je zit met ervaren trainers in een team. Die moeten toch gewend zijn om met angsten om te gaan? Heb zelf ook geturnd en was ook niet de meest heldhaftige. Maar als er aan elke kant 1 trainer staat en je zonder te springen begint, wordt je gewoon die salto ingetrokken en zo goed vastgehouden dat er niets is om bang van te zijn. Wanneer je eenmaal dat gevoel te pakken hebt, is er steeds minder hulp nodig en dan komt er een keertje veren bij en zo steeds verder...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, je hebt eigenlijk wel gelijk! :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mar75, als dit je antwoord was, een dikke plus van mij, zet hem daar dus ook even neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel goede reactie van mar75

Het beste antwoord

Heey,
Dat herken ik, ik durfde met geen mogelijkheid een flakflik (omgekeerde flikflak..) van de tumblingbaan af te springen, omdat ik daarvoor (+/- 6 maanden geleden) mn knie overstrekte. Maar ik heb wel een tip, maar een beetje fantasie heb je wel nodig, stel jezelf voor dat jíj de held bent die vecht tegen een stel ninja's, leeuwen of etc. je dreigt te verliezen, maar dan zie je een uitweg,als je een salto maakt, achteruit, over de beesten, mensen heen kun je winnen. Vliegensvlug maak je de perfecte salto en je hebt je angst overwonnen!

Bij mij werkte dit, het is heel raar maar het valt te proberen, maar vergeet niet, dat als jij die salto doet jíj de held bent!

xxx

Ps. Mensen willen altijd de beste zijn of de held etc. door in je achterhoofd te houden dat als jij een salto doet je ''iemand (denkbeeldig)'' redt, jij de held bent en dat is precies wat mensen altijd willen zijn, want zeg nou zelf, als jij een certificaat voor moed krijgt om dat je iemand uit de sloot hebt gevist ben je toch ook heel erg trots?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of het helpt, maar ik vind het een heel leuk idee!
Baat het niet, dan schaadt het ook niet.
En psychologisch gezien verander je je gedachten van "paniek" naar "yes!".
Een heel andere emotie. :)
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
danku zeer! eindelijk een antwoord dat helpt!
idd, ik ben al langer bezig en heb uiteraard al salto's gedaan. Vorig jaar brak er iemand zijn arm in mijn club bij het aanleren van de salto, vandaar mijn angst! Het is niet de salot zelf maar de verwondingen die je kunt oplopen bij je landing.

Andere antwoorden (4)

Het antwoord is even moeilijk als simpel: Doen.
Hoe langer je er tegenaan blijft kijken, hoe moeilijker het wordt.
Verder is vertrouwen heel belangrijk. Vertrouw dat je trainers je opvangen als het nodig is.
En vertrouw op jezelf: de andere sprongen heb je ook geleerd (neem aan dat je al langer bezig bent) dus waarom zou je deze niet onder de knie krijgen
anneliez
11 jaar geleden
ook artiesten zijn soms "bang" om het podium op te gaan en hun "act" te doen, zangers, maar ook presentatoren bijvoorbeeld.

deze mensen laten zich behandelen en begeleiden door psychologen.

ook voor sporters bestaat hulp: de sportpsycholoog, deze praat met je en geeft je vertrouwen, zelfvertrouwen.
misschien dat het ook bij jou helpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag of iemand je helpt oftewel iemand die je beethoud
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer eerst een koprol,en dat heel snel achter elkaar aan .