Je leeftijd heeft er ook mee te maken en wat voor werk je doet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een 20 urige werkweek is geen volledige werkweek, maar een parttime baan.

Het minimumloon is alleen gedefinieerd voor een volledige werkweek en dat bedraagt momenteel
€ 1.456,20 per maand. Dit is het bedrag voor 23 jaar en ouder, voor jongeren gelden lagere bedragen (minimumjeugdloon).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De minimumlonen die je op internetsites leest zijn altijd voor een fulltime functie. Het minimumloon voor een fulltimer van 23 jaar en ouder is € 1.456,20 per maand. De afgeleiden daarvan moet je berekenen naar evenredigheid.

Als een fulltime werkweek bij een bedrijf 40 uur is, dan is het brutoloon dat een 23 jaar of ouder iemand zou moeten ontvangen precies de helft daarvan. euro 728,10.

Is de fulltime werkweek bij een bedrijf 36 uur, dan is het brutominimumloon/maand 20/36 * 1456,20 = euro 809.-.

Is die 38 uur, dan is het brutominimumloon bij 20 uur: 20/38 * euro 1456,20 = euro 766,42.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je vroeg ze per week.

23 jaar en ouder
€ 336,05 is het brutominimumloon per week voor iemand van 23 jaar of ouder. (Bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html)

Ook hier weer:
Volledige werkweek in dat bedrijf is 40 uur? Dan 20/40 * euro 336,05 = euro 168,02.
Zo is ook 20/36 en 20/38 enz. te berekenen van het bedrag voor een fulltme werkweek.