Waarom wordt er met darten op de tripple 19 gemikt als de eerste poging op het gooien van de tripple 20 is mislukt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Antwoorden (5)

Meestal omdat de eerste dart de trippel twintig blokkeert.
jc54
14 jaar geleden
Ineens focussen op een ander punt kan goed scoren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spelers hebben meestal verschillende stijlen
de een heeft liever dat de pijlen net boven of net onder een tripple komen (liefst er natuurlijk in!) Als de eerste pijl niet lekker 'valt' voor de speler dan wordt meestal besloten te richten op de tripple 19
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed omschreven, met name bij van Gerwen is/was dat het geval ;)
omdatde eerste pijl de weg naar de triple 20 verspert en ze niet onnodig een triple willen missen zoekt men een andere triple om een toch zo hoog mogelijke score te houden is het logisch dat men gaat voor de triple 19.ook stijl van gooien werkt hieraan mee bvb van barneveld wil zijn eerste pijl onderin de triple 20 omdat zijn pijl hangt is het nu mogelijk om er over te gooien zit hij boven in wordt dit een stuk moeilijker en gaat hij voor de triple 19.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk om dat de 20 geblokkeerd is of vanwege de frustratie van het missen, zoals hierboven ook al gemeld is. Echter volgfens mij doen voornamelijk de nederlanders dit.