Kun je een deel van je contributie door de belastingdienst vergoed krijgen? Zoja onder welke voorwaarden dan eigelijk?

Dus als aftrekpost onder welke regeling valt het dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
4.3K
ronron1212
11 jaar geleden
contributie waarvoor is toch gewoon voor je zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry ik bedoel bij een vereniging bijv
Utrecht
11 jaar geleden
Dat zou mooi zijn: de belastingdienst (en dus wij allemaal) zouden jouw hobbies sponsoren...
Nee, je kan contributie van verenigingen niet opvoeren als aftrekpost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om wat voor contributie gaat het, voor wat voor een club en om welke reden kun je eigenlijk niet onder het lidmaatschap uit ?

Het beste antwoord

Het beste kun je daarvoor je licht even opsteken bij de belastingdiens.t De contributie van SOMMIGE verenigingen is inderdaad fiscaal aftrekbaar, als die contributie bijvoorbeeld een goed doel dient, noodzakelijk is voor je werk of gezondheid en andere gronden. Denk bijvoorbeeld aan het lidmaatschap van een vakbond of van een politieke partij.

Sommige contributies zijn altijd aftrekbaar, sommige onder bepaalde voorwaarden (patientenverenigingen bijvoorbeeld), sommigen indirect en sommigen nooit (zoals de voetbalclub). Een telefoontje naar de belastingdienst en je weet het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

EKen lidmaatschap of contributie van een vereniging is niet aftrekbaar van de belasting.
11 jaar geleden
Bijna iedere gemeente heeft een potje om de minima tegemoet te komen bij het lidmaatschap van een sportvereniging. Dit zul je bij jouw gemeente moeten navragen